Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Subaru Tesztek képes leírás - Subaru.tlap.hu
részletek »

Subaru Tesztek - Subaru.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: subaru.tlap.hu » Subaru Tesztek
Keresés
Találatok száma - 6 db
 Forester 2.5 XT teszt

Forester 2.5 XT teszt

Az igen nagy sikert arató kétliteres, turbós Forester után a 2.5-ös változat megjelenése szinte eufóriát okozott a márka rajongói között, így nem csoda, hogy én is tűkön ülve vártam, hogy mikor kapjuk már meg végre a masinát. Elég meggyőző a 210 ló 320-as nyomatékkal, mindez négy kerékre, boxer hanggal aláfestve. Fincsi, mi?Elég ciki, de egészen sokat vártam arra, hogy megosszam olvasóinkkal a Forester új csúcsváltozatának tesztelése közben szerzett tapasztalataimat, aminek egy igen érdekes oka van.Őszintén meg kell mondanom, hogy első subarus élményeim, valamint a versenyzésem közben kötött barátságok, arra az útra vittek, hogy én is egy rajongói tábornak, mégpedig a Subaruklubnak a tagja legyek. Ez nem éppen az elfogulatlan újságírás mintapéldája, de reményeim szerint sikerül túltennem magam a Subaruk iránt tanúsított szimpátiámon, és valóban semleges szemszögből értékelnem egy ilyen autót.

Legacy Outback 3.0

Legacy Outback 3.0

Az Outback hasmagassága 20 centi, ez már abszolút terepjáró-szint. A boxermotor viszont lapos, alacsonyan van, alacsony a súlypont, kanyarban tehát kevésbé dől az autó, kevesebb szükség van kanyarstabilizátorra, elektronikusan változtatott jelleggörbéjű lengéscsillapítóra és rafinált menetbiztonsági elektronikára. A kasztni még sportosabb kanyarokban is alig dől, a tömegelosztás pedig egyszerűen tökéletes, ezt hívja a Subaru szimmetrikus összkerékhajtásnak (SWD). Egyébként bár a hasmagaság nagy, a tető hobbiterepjáró szinten alacsony: 1470 mm ( Toyota RAV 4: 1680 mm). A Subaru boxere külön fejezetet érdemel. Eddig az európai piacon döntően a kétliterest árulták, csak úgy szárazon, magában, vagy különböző töltőnyomással és teljesítménnyel turbo változatban. Amerikában népszerűbb a négyhengeres boxer nagyobb, 2.5 literes hengerűrtartalommal, szívó változatban. A Subaru végre megcsinálta a kézenfekvő fejlesztést, és raktak egy turbót a 2.5-ös blokkra, ami Európában kapható. Egy luxusautóba viszont ritkán szerelnek turbót, abba szép egyenletes teljesítmény- és nyomatékgörbe illik

Subaru Forester

Subaru Forester

Itt a Forester, amelynek van egy szintén sikeres brutális változata, a 2.5 XT. Ezt is ízlelgetik néhányan, de mégsem vezetik le, hogy a 2,5-ös sok nekem, meg minek gyorsuljak az asszonnyal 6 alatt százra, a Forester viszont nagyon jó autó, ezért veszek egy sima kétezrest. Pedig a gondolatmenet nem lenne rossz, sőt ki is próbáltam, mennyire jó. A Subaru kisebb motorizáltságú változatai valahogy autós körökben sem túl sűrűn emlegetett típusok, pedig annak idején egy kétezres Legacy volánjánál megtapasztalhattam, milyen jó autó. A Forester is kiváló tulajdonságokkal rendelkezik a nagyobb motorokkal, de mi van, ha valakinek nincs szüksége a nagy teljesítményre, vagy csak egyszerűen nem telik rá. A 2000-es motor kiváló választás, hiszen az erőforrás a 158 LE-jével kellemesen erős az életben is, nem csak papíron. Alul is nyomatékos, de egészen 7000-es fordulat felé is elpörög, miközben a jellegzetes boxerbrummogás igazi muzsika füleinknek. Kicsit röviden áttételezett váltójával elég lendületes, a váltókar mozgása ugyan nem tökéletes, de a kapcsolás nagyon pontos.

Subaru Forester

Subaru Forester

Hihetetlen, de igaz: a Forester az Impreza padlólemezére épült. Történt ugyanis, hogy az amerikai Subaru szalonokban a vevők elismerően gusztálgatták az árut. Sok jót hallottak a márkáról, de ők alapjában véve SUV-ra, terepjáró-szerűségre vágytak. Márpedig a Legacy személyautó, az Impreza (WRX) meg sportkocsi. Köszönjük, viszlát! Eladni mindenki szeret, a Subarunak viszont nem volt terepjáró-padlólemeze. Így hát fogták az Imprezát, és ráraktak valami olyasmit, ami formáját tekinte még munkavédelmi bakancsnak is különlegesen randa volna. Viszont magas, és ... hát ... Miért, nem így néz ki egy terepjáró? Autórajongó társaságban mindig hálás téma a Subaru dizájnja. Abban gyakorlatilag egyetértés van, hogy a Subaruk csúnyák. Abban is megegyezünk, hogy mindnyájan szívesen tolerálnánk e kis testi hibát, ha azonnal átülhetnénk egy Impreza WRX-be, és ott is maradhatnánk. A negyedik sör táján megszületik a verdikt: a Subaru belbecse úgy ragyogja be rút külsejét, hogy egy próbakör után bárki

Torma Szervíz

Torma Szervíz

Szervízünk az 1980-as évek óta áll az autótulajdonosok rendelkezésére. Kezdetben kétütemű gépjárművek javítására specializálódtunk, majd a 90-es évektől folyamatosan fejlődve napjainkig. Ma már csak nyugati gépjárművek javításával foglalkozunk. Márkafüggetlen gépjárműszervíz, autószerelés, autóvillamosság, műszaki vizsgáztatás, benzines-dízel zöldkártya, autóklíma, gumiszerelés, futómű javítás, számítógépes futóműállítás, diagnosztika, hibakódkiolvasás (ECU,ABS,ESP,Airbag stb.) Megrendelt javítások alkatrészellátása kedvező áron. Tisztelt ügyfeleink rendelkezésére áll autómentő szolgáltatásunk is. A korszerű gépjárművek javítása manapság már elképzelhetetlen gépjárműdiagnosztika nélkül. Szervízünk rendelkezik a személygépkocsik javításához szükséges dokumentációkkal, gyári javítási útmutatókkal és a diagnosztizálásukhoz szükséges célműszerekkel.

Új Subaru Legacy

Új Subaru Legacy

Teljes átalakuláson esett át a Subaru Legacy. Picivel nagyobb, mint az előző generáció, és divatosabb is annál. Magasra húzott fényszórokkal, kidomborodó kerékívekkel indul útjára a legújabb Subaru Legacy. A középkategóriás modell teljes átalakításon ment keresztül, még a padlólemezén is változtattak. Ennek köszönhetően a tengelytáv 2,75 méterre míg a hossza, 4,73 méterre nővekedett. Kisebb mértékben széltében és magasságban is nagyobb méretekkel találkozunk az új modell esetében, igaz itt kisebb mértékű a változás. Szélessége 90 mm-el nagyobb elődjénél, 1,82 méterm magassága 1,5 méter azaz 80 mm-es a változás. Az utastér szintén átalakult, de formailag újdonsággal nem kell számolni, csupán a napi trendhez alakították. A műszerek állandóan fényárban úsznak, a kéziféket elektronikusra cserélték, a kormánykerékre az audio rendszer gombjai mellé a váltógombok is felkerülnek, természetesen az automata váltós verziónál. A motorok nem meglepő módon boxerek, az alapmodellben egy 170 lóerős 2,5 literes benzinmotor kap helyet, ehhez egy hatfokozatú új fejlesztésű fokozatmentes CVT váltó kapcsolódik.

Tuti menü